Retouren

Je vind hieronder de meestgestelde vragen terug omtrent het retourneren van verlichtingsproducten bij Lampdirect.


Hoe stuur ik een product terug?

Binnen 14 dagen na de ontvangst van je bestelling kun je producten aan ons retourneren. Dit kan op twee manieren. Volg onderstaande vijf stappen op je persoonlijke account of klik hier om snel en eenvoudig een product terug te sturen via onze retourpagina.

  1. Log in op je persoonlijke account en ga vervolgens naar ‘Mijn retouraanvragen’.
  2. Klik op ‘Creëer een nieuwe retouraanvraag', selecteer de betreffende order en klik op 'ga verder'.
  3. Voer het aantal producten in dat je wilt retourneren / vervangen en klik daarna op 'ga verder'.
  4. Selecteer vervolgens de reden van retournering / vervanging en of je de voorkeur geeft aan een terugbetaling of het opnieuw ontvangen van het product.
  5. Is er een product kapot / defect geleverd? Upload dan een duidelijke foto van de betreffende schade om je aanvraag te voltooien.

Zodra je verzoek is ingediend en goedgekeurd, ontvang je van ons een e-mail met meer informatie over de afhandeling. Print ook altijd het retourformulier uit en voeg deze toe aan het pakket dat je aan ons gaat versturen.

Heb je een bestelling geplaatst via Bol.com?

Creëer een retouraanvraag door met jouw persoonlijke bol.com account in te loggen en volg daarna de retourinstructies. Het retourbedrag krijg je ook via bol.com teruggestort.

Kan ik twee bestellingen tegelijk retourneren?

Het is mogelijk om twee bestellingen tegelijk te retourneren. Let erop dat je voor elke bestelling een retourbon nodig hebt. Je ontvangt een retourbon door een retour aan te vragen.

Wil je twee bestellingen in dezelfde doos aan ons retourneren? Dan is het ook belangrijk dat je beide bestellingen duidelijk in de doos scheidt en elk retourlabel aan elke bestelling bevestigt. Zo kunnen we jouw retourzending sneller en gemakkelijker afhandelen, zodra deze ons magazijn heeft bereikt.

Waar kan ik de status van mijn retour terugvinden?

Je kunt de status van je retourzending op elk moment controleren via je persoonlijke account. Zodra een retouraanvraag is bevestigd of gewijzigd, ontvang je van ons altijd een update per e-mail.

Wat is jullie retourbeleid?

Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je een retouraanvraag indienen. Dit kan op twee manieren. Via je persoonlijke account of via het retourformulier. Bij het terugsturen van producten gelden de volgende richtlijnen:

  • Alle producten moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
  • Alle producten moeten in de originele verpakking zitten.
  • Alle producten moeten op het retourformulier worden vermeld, anders kunnen wij je retouraanvraag niet in behandeling nemen.
  • Alle producten moeten veilig worden geretourneerd om schade tijdens het transport te voorkomen, samen met alle productstickers en de gebruikershandleiding.

Stuur niet zomaar producten retour. Dit kan alleen wanneer je van ons een e-mail hebt ontvangen met een pakbon voor de te retourneren producten.

Wat kost het retourneren van een product?

De kosten voor een retournering zijn afhankelijk van de reden voor de retourzending:

  • Indien er verkeerde producten zijn verstuurd, kapotte/defecte producten zijn toegezonden of wanneer je bestelling niet volledig is, dan worden de kosten van de retournering en/of de nieuwe zending door Lampdirect vergoed.
  • Als het een foutieve bestelling betreft (je hebt zelf de verkeerde producten besteld), zijn de verzendkosten voor eigen rekening.

Meer informatie kun je terugvinden in onze algemene voorwaarden voor particulieren en onze algemene voorwaarden voor zakelijke klanten.

Wat is het correcte retouradres?

Nadat je retouraanvraag door ons is goedgekeurd, ontvang je een e-mail met daarin alle retourinstructies en een retourbon met het juiste retouradres. LET OP: omdat ons magazijn zich in Nederland bevindt, vragen wij je vriendelijk om alle instructies uit onze e-mail correct op te volgen. Pakketten die naar andere adressen dan ons magazijnadres worden verzonden, kunnen wij niet verwerken.