• Gratis verzending Vanaf €100 excl. btw €121 incl. btw
  • Voor 20.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden!*
  • Offerte & advies op maat

Hoe stuur ik een product retour?

Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met al je aankopen bij Lampdirect. Wanneer je echter om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met één of meerdere aangekochte producten, dan kun je binnen 14 dagen na de ontvangst van je bestelling, het retourproces eenvoudig starten via je persoonlijke account. Hoe je dat precies doet leggen we hieronder stap voor stap aan je uit.

 

Hoe maak ik een retouraanvraag via mijn persoonlijke account

 

    • Log in op je persoonlijke account en ga vervolgens naar ‘Mijn retouraanvragen’
    • Klik op ‘Creëer een nieuwe retouraanvraag', selecteer de betreffende order en klik op 'ga verder'
    • Voer het aantal producten in dat je wilt retourneren / vervangen en klik daarna op 'ga verder'
    • Selecteer vervolgens de reden van retournering / vervanging en of je de voorkeur geeft aan een terugbetaling of het opnieuw ontvangen van het product.
    • Is er een product kapot / defect geleverd? Upload dan een duidelijke foto van de betreffende schade om je aanvraag te voltooien.

 

Zodra je verzoek is ingediend, ontvang je van ons een e-mail met meer informatie over de afhandeling. Wanneer je producten moet retourneren, print dan het retourformulier uit en voeg deze toe aan het pakket dat je aan ons gaat versturen.

 

Veelgestelde vragen

 

Klik op een vraag hieronder om het antwoord te lezen.

Hoe werkt het retourbeleid van Lampdirect precies?

Wanneer je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met je aangekochte product(en) bij Lampdirect, dan kun je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling eenvoudig een retouraanvraag indienen. We vragen je vriendelijk om de volgende richtlijnen in acht te nemen bij het terugsturen van producten:

  • Alle producten moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
  • Alle producten moeten in de originele verpakking zitten.
  • Alle producten moeten op het retourformulier worden vermeld, anders kunnen wij je retouraanvraag niet in behandeling nemen.
  • Alle producten moeten veilig worden geretourneerd om schade tijdens het transport te voorkomen, samen met alle productstickers en de gebruikershandleiding.

Retourneer geen producten, tenzij je van ons een e-mail hebt ontvangen met een pakbon voor de te retourneren producten.


Moet ik de retourkosten betalen?

Heb je per ongeluk verkeerde producten ontvangen, zijn er producten kapot / beschadigd of ontbreekt er iets in je bestelling? Dan vergoeden wij de kosten van de nieuwe verzending. Wanneer je producten wil retourneren vanwege een fout/vergissing van jezelf, bijvoorbeeld wanneer je een product met de verkeerde fitting hebt besteld, dan ben je zelf aansprakelijk voor de kosten van de retourzending naar ons magazijn.

Je kunt deze informatie ook vinden in onze algemene voorwaarden: Algemene Voorwaarden voor zakelijke klanten or Algemene Voorwaarden voor particulieren.


Wat is het retouradres?

Nadat je retouraanvraag door ons is goedgekeurd, ontvang je een e-mail met alle instructies en een retourbon met daarop het juiste retouradres. Pakketten die naar andere adressen dan ons magazijnadres worden verzonden, kunnen door ons niet worden verwerkt.


Waar kan ik de status van de retourzending bekijken?

Je kunt de status van je retourzending op elk moment controleren via je persoonlijke account. Zodra de retouraanvraag is bevestigd, ontvang je van ons altijd een bevestiging per e-mail.


Hoe snel krijg ik mijn geld terug?

Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourproducten in ons magazijn, ontvang je van ons de betaling terug via de originele betaalmethode.


Moet ik betalen voor het vervangen van een kapot/beschadigd product?

Indien je een kapot/beschadigd product hebt ontvangen, vergoeden wij de kosten van de vervanging hiervan. We begrijpen dat dit enig ongemak kan veroorzaken en daarvoor verontschuldigen wij ons. Je hoeft het kapotte product niet terug te sturen. Zorg er wel voor dat je het product naar een inzamelpunt brengt.


Hoe upload ik een correcte afbeelding?

Zorg er bij het vervangen van een kapot/beschadigd product voor dat je een foto uploadt die duidelijk de schade aan het product laat zien. Is de schade technisch en niet zichtbaar? Dan vragen wij je vriendelijk om een foto te maken waar dit product naast goed werkende lampen te zien is. Zorg er ook altijd voor dat de productcode duidelijk op de foto staat. Zie ter verduidelijking het voorbeeld hieronder

broken Noxion LED tubes
Ik heb geen toegang tot mijn persoonlijke account om een retour aan te vragen. Kunnen jullie me helpen?

Indien je problemen ondervindt met onze online retourprocedure, dan helpen wij je graag verder per e-mail. Stuur ons een e-mail naar [email protected] met daarin de volgende informatie:

  • De reden van je retouraanvraag
  • Het juiste ordernummer
  • Indien je kapotte en/of defecte producten hebt ontvangen: voeg een duidelijke foto van deze producten toe als bijlage in je e-mail.

Je ontvangt van ons per e-mail een ontvangstbevestiging met meer informatie over het verloop van het retourproces.


Ik heb op deze pagina niet het antwoord op mijn vraag gevonden. Kunnen jullie me helpen?

Natuurlijk kunnen we je helpen! Neem daarvoor gerust contact met ons op. Onze klantenservice staat voor je klaar.