-
Creditcard (Visa, Mastercard of American Express) - Je betaling wordt doorgevoerd met een beveiligd SSL protocol. Wanneer je kiest voor American Express, wordt er 2% verwerkingskosten toegevoegd aan je totale kosten.
-
PayPal - Kies je voor deze betaalmethode, dan word je door ons doorgestuurd naar een webpage van PayPal. Daar betaal je eenvoudig en snel met je eigen PayPal account, die is gekoppeld aan je Credit card of rekeningnummer.
-
Vooruitbetaling per bank - Kies je voor deze betaalmethode, dan sturen we je door naar een pagina met alle bankgegevens die je nodig hebt om je betaling te voldoen. Vergeet daarbij niet het ordernummer te vermelden. Deze vind je in de orderbevesting die je via mail ontvangt na het plaatsen van je bestelling. Zodra we je betaling ontvangen hebben wordt je bestelling verwerkt. Wanneer banken gesloten zijn, bijvoorbeeld in het weekend of op feestdagen, kan dit een aantal dagen duren.
-
Bancontact - Dé betaalmethode voor Belgische klanten. Je betaalt veilig via Bancontact en uw bestelling wordt direct na betaling verwerkt.
-
Uitgesteld betalen - Wanneer je als bedrijf of instelling een bestelling plaatst bij ons, heb je 14 dagen de tijd om het openstaand saldo te voldoen. Voeg ook makkelijk een bestelnummer toe aan je order. Na het plaatsen van de bestelling wordt er langs onze kant een kredietcheck uitgevoerd. Bij een positief advies wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verwerkt. Anders contacteren we je binnen 24 uur. Vooruitbetalen kan bij bestellingen met een orderwaarde van minimaal €50,- excl. BTW. Zodra je bestelling verwerkt is, ontvang je je factuur per e-mail.
Meest gestelde vragen (FAQ)
Staat je vraag hier niet bij? Klik dan op de button onderaan onze website of stuur een e-mail naar [email protected]
Bestellen
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.
- Dit kan meerdere oorzaken hebben, zoals;
- De order is nog niet betaald. Zodra er nog geen betaling is gedaan, blijft de order in de wacht staan.
- Je bestelde product(en) uit de order is/zijn niet op voorraad en worden bijbesteld. De voorraadstatus van je bestelde product(en) vind je terug op de productpagina.
- Er is iets misgegaan bij de vervoerder, waardoor de levering vertraging heeft opgelopen. Je kunt de status van je bestelling volgen via de track en trace code. Deze kun je ophalen uit de e-mail die je van ons hebt gekregen. Tevens kun je inloggen op je persoonlijke account. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb per ongeluk de verkeerde adresgegevens ingevoerd bij een bestelling.
- Is je order nog niet verzonden? Dan kun je een wijziging in de adresgegevens telefonisch doorgeven aan onze klantenservice. Indien de bestelling al is doorgestuurd naar het magazijn, kunnen wij helaas geen wijzigingen meer doorvoeren. Bel dus zo snel mogelijk. Is je bestelling al verstuurd? Neem dan contact op met de bezorgdienst. Zij kunnen wellicht nog een wijziging voor je doorvoeren.
Ik heb mijn bestelling al geplaatst maar wil nog producten toevoegen. Is dit mogelijk?
- Is de betaling van je bestelling nog niet voldaan? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij voegen dan de producten toe aan de bestelling. Wanneer de bestelling al wel betaald is, dan is het niet meer mogelijk om producten toe te voegen. In dat geval vragen wij je een nieuwe bestelling te plaatsen.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
- Wanneer je op werkdagen voor 20.00 een bestelling bij ons plaatst en alle producten zijn op voorraad, dan doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat onze vervoerder de volgende dag al met je pakketje voor je deur staat. Vanwege drukte kan het echter wel eens voorkomen dat je bestelling wat vertraging kan oplopen. Zodra je bestelling door ons is ingepakt ontvang je een track en tracé code per e-mail, zodat je het pakketje op de voet kan volgen.
Wat is de status van mijn bestelling?
- Wil je weten wat de status van je order is? Log dan in op je persoonlijke account. Daar kun je de status van iedere bestelling volgen. Zodra een bestelling is verzonden, ontvang je van ons een e-mail met daarin een track en trace link van de vervoerder. Met deze link kun je de bezorgstatus van je bestelling volgen en kun je zien op welke datum en tijd je pakketje wordt bezorgd. We verzenden je bestelling zodra alle artikelen in de bestelling op voorraad zijn. De beschikbaarheid van de artikelen kun je vinden op de productpagina van de bestelde artikelen.
Kan ik mijn bestelling ook bij een DPD Pickup point laten bezorgen?
- In het checkout scherm van je bestelling heb je onder het kopje 'Verzendmethodes' de mogelijkheid om voor 'Pickup DPD' te kiezen. Hier kun je op basis van jouw postcode de gewenste DPD ophaallocatie selecteren.
Hoe plaats ik een bestelling?
- Bij Lampdirect kun je eenvoudig een bestelling plaatsen. Is een orderwaarde hoger dan €123,00? Dan bezorgen we het pakketje gratis bij je thuis. Voor bestellingen met een orderwaarde onder de €123,00 betaal je verzendkosten. Al deze prijzen zijn exclusief BTW. Nadat je bestelling is geplaatst, gaan wij er direct mee aan de slag in ons magazijn indien al je producten voorradig zijn.
Ik heb een bestelling gedaan maar geen bevestiging per e-mail ontvangen.
- De kans bestaat dat er een verkeerd of foutief e-mailadres is ingevoerd. Indien dat het geval is, kunnen wij geen e-mails naar het juiste e-mailadres versturen. Neem contact op met onze klantenservice om het juiste e-mailadres door te geven.
Waarom rekent Lampdirect recupel-bijdrage bij een bestelling?
- Op sommige websites staat dat de recupel-bijdrage is afgeschaft. Dit is echter niet het geval. Voor consumenten dient de recupel-bijdrage in de verkoopprijs verwerkt te worden. Omdat Lampdirect.be met veel bedrijven werkt, mag de recupel-bijdrage apart worden vermeld.
Bezorgen
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
- Via de track en tracé code kun je jouw bestelling op de voet volgen. Daarin staat ook de datum en de tijd dat een vervoerder de bestelling bij je komt afgeven. Log in op je persoonlijke account om de status van je bestelling te volgen of raadpleeg de e-mail met daarin de track en trace link die we naar je hebben verzonden. Wij versturen je bestelling pas op het moment dat alle artikelen in je bestelling op voorraad zijn. Het kan dus voorkomen dat je bestelling niet direct verzonden is om dat één van de bestelde artikelen niet op voorraad was op het moment van bestellen. De status van de producten in je bestelling kun je terugvinden op de productpagina op onze website.
Wat zijn de verzendkosten?
- De verzendkosten zijn afhankelijk van je totale bestelwaarde en worden automatisch berekend in je winkelwagen. Hieronder zie je een overzicht van de verzendkosten die wij bij de verschillende bestelwaardes hanteren.
Verzendkosten inclusief BTW
Orderwaarde | Verzendkosten |
€ 0 - 150 | € 6,49 |
€ 150 + | Gratis verzending |
Garantie
Wat omvat de Lampdirect All-in garantie?
- Met onze All-in garantie ben je verzekerd van een werkend product voor een vastgestelde periode. Deze garantie is volledig inbegrepen in de prijs van het product. De garantieperiode kan oplopen tot wel 7 jaar en is per product vastgesteld. De garantietermijn is terug te vinden in de specificaties van een product onder algemene informatie. Meer informatie over garantie bij Lampdirect vind je op onze speciale garantiepagina.
Wat valt er onder de garantievoorwaarden?
- Bestel je een product bij Lampdirect, dan is onze All-in garantie automatisch bij de prijs inbegrepen. Daarnaast verzekeren we je dat de producten uit ons assortiment voldoen aan de wettelijke vereisten omtrent bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur.
- Je dient het product te gebruiken zoals geadviseerd wordt op onze website, het doosje en de handleiding.
- Voor LED producten dient de omgevingstemperatuur tussen de -20°C en +30°C te zijn.
- Voor LED TL buizen en alle overige buizen dient de omgevingstemperatuur tussen de -30°C en +45°C te zijn.
- De luchtvochtigheid dient onder de 80% te zijn.
- Er dient 10mm ruimte te zijn rondom de lamp / het armatuur.
- Het product mag maximaal 50.000 keer aan en uit geschakeld worden.
- Het voltage mag niet meer dan 10% afwijken van 230V.
Wat valt er niet onder de garantievoorwaarden?
- Lampdirect compenseert geen kosten die gemaakt worden voor het vervangen van een lichtbron of het armatuur. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan werkuren of het huren van een hoogwerker.
Defect & beschadigingen
Ik heb een kapot artikel ontvangen, wat moet ik doen?
- Heb je een defect artikel ontvangen? Laat dit aan ons weten door middel van een serviceverzoek. Deze dien je in via je persoonlijke account. Volg daarvoor onderstaande stappen.
- Log in op je persoonlijke account en klik op ‘Mijn serviceverzoeken’
- Klik op de knop ‘Een nieuw serviceverzoek maken’, selecteer de juiste bestelling en ga verder
- Voer onder 'Serviceaantal' het aantal producten in waarvoor je garantie wilt claimen
- Als reden kunt je kiezen voor: 'Ik heb een defect product ontvangen vanwege transport'.
- Upload een duidelijke foto om je verzoek te voltooien en beschrijf het probleem met het product en de gewenste oplossing.
Hoe upload ik een juiste foto in mijn serviceaanvraag?
- Zorg er bij het vervangen van een kapot/beschadigd product voor dat je een foto uploadt die duidelijk de schade aan het product laat zien. Is de schade technisch en niet zichtbaar? Dan vragen wij je vriendelijk om een foto te maken waar dit product naast goed werkende lampen te zien is. Zorg er ook altijd voor dat de productcode duidelijk op de foto staat.
Moet ik betalen voor de vervanging van een kapot artikel?
- Lampdirect vergoedt de vervangingskosten wanneer je een artikel kapot/beschadigd hebt ontvangen. Kapotte producten hoef je niet aan ons terug te sturen. Zorg er wel voor dat je het product naar een inzamelpunt brengt. Kapotte artikelen kun je bij ons aanmelden via je persoonlijke account door een retouraanvraag te starten.
Retourneren & annuleren
Wat is jullie retourbeleid?
- Binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling kun je een retouraanvraag indienen. Dit kan heel eenvoudig via je persoonlijke account. Bij het terugsturen van producten gelden de volgende richtlijnen:
- Alle producten moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn.
- Alle producten moeten in de originele verpakking zitten.
- Alle producten moeten op het retourformulier worden vermeld, anders kunnen wij je retouraanvraag niet in behandeling nemen.
- Alle producten moeten veilig worden geretourneerd om schade tijdens het transport te voorkomen, samen met alle productstickers en de gebruikershandleiding.
Stuur niet zomaar producten retour. Dit kan alleen wanneer je van ons een e-mail hebt ontvangen met een pakbon voor de te retourneren producten.
Waar kan ik de status van mijn retour terugvinden?
- Je kunt de status van je retourzending op elk moment controleren via je persoonlijke account. Zodra een retouraanvraag is bevestigd of gewijzigd, ontvang je van ons altijd een update per e-mail.
Wat is het correcte retouradres?
- Nadat je retouraanvraag door ons is goedgekeurd, ontvang je een e-mail met alle instructies en een retourbon met daarop het juiste retouradres. Pakketten die naar andere adressen dan ons magazijnadres worden verzonden, kunnen wij niet verwerken.
Moet ik zelf de retourzending betalen?
- Lampdirect vergoedt de kosten van een nieuwe zending indien er verkeerde producten zijn verstuurd, kapotte/defecte producten zijn verstuurd of wanneer je bestelling niet volledig is. Heb je vanwege een fout/vergissing van jezelf de verkeerde producten besteld? Dan ben je zelf aansprakelijk voor de kosten van een retourzending. Al deze informatie kun je ook terugvinden in onze algemene voorwaarden voor particulieren en/of algemene voorwaarden voor de zakelijke klant.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
- Indien je bestelling nog niet is verzonden en nog niet bij ons magazijn in de wachtrij staat, kun je deze nog annuleren. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.
Terugbetaling en vervanging
Ik heb niet de juiste producten ontvangen Wat nu?
- Meld je verkeerd ontvangen producten aan via je eigen account:
- Log in op je persoonlijke account en ga vervolgens naar ‘Mijn retouraanvragen’
- Klik op ‘Creëer een nieuwe retouraanvraag', selecteer de betreffende order en klik op 'ga verder'
- Selecteer het product dat je niet hebt ontvangen en klik daarna op 'ga verder'
- Selecteer vervolgens bij de reden: "Ik heb een verkeerd artikel ontvangen"
- Selecteer vervolgens of je het originele artikel opnieuw wenst te ontvangen of kies voor geld terug.
- Upload vervolgens een duidelijke foto van het verkeerd ontvangen product en rond je verzoek af.
Onze klantenservice zal je aanvraag zo snel mogelijk in behandeling nemen. De status van je aanvraag vind je terug in je account. Afhankelijk van de prijs van het product, maken onze medewerkers een afhaalafspraak met je. Ook kun je ervoor kiezen om zelf de producten naar ons terug te sturen. In dat geval vergoeden wij uiteraard de gemaakte kosten.
Ik wil een artikel ruilen. Hoe doe ik dat?
- Wanneer je producten wil omruilen vanwege een fout/vergissing van jezelf, bijvoorbeeld wanneer je een product met de verkeerde fitting hebt besteld, dan ben je zelf aansprakelijk voor de kosten van een retourzending naar ons magazijn. Een retourzending maak je snel en eenvoudig aan via je persoonlijke account. Vervolgens kun je via onze website een nieuwe bestelling plaatsen met het juiste artikel. Heb je vanwege een fout van ons verkeerde producten ontvangen, zijn er producten kapot / beschadigd of ontbreekt er iets in je bestelling? Dan vergoeden wij de kosten van de nieuwe verzending.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?
- Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourproducten in ons magazijn, ontvang je van ons de betaling terug via de originele betaalmethode.
Betalen en factuur
Welke betalingsmethoden bieden jullie aan?
- Bij Lampdirect kun je via de volgende manieren een bestelling veilig en eenvoudig betalen:
Waar kan ik mijn factuur bekijken?
- Nadat de betaling van een bestelling is voldaan, ontvang je van ons automatisch een e-mail met daarin je factuur in pdf formaat.
Kan ik electronische facturen ontvangen?
- Ben je een zakelijke klant? Dan is het mogelijk om e-facturen te ontvangen. Log hiervoor in op je persoonlijke account en ga naar het tabblad 'Mijn E-factuur profiel'. Hier kun je het vinkje 'Gebruik E-invoicing' aanzetten. Vul vervolgens een e-mailadres in, alsmede een geldig BTW nummer en verdere bedrijfsgegevens.
Klachten
Waar kan ik terecht met klachten?
- Bij Lampdirect doen wij er alles aan om jou zo goed mogelijk te helpen. Mocht je een klacht hebben over een geplaatste bestelling en/of service, dan vernemen wij graag persoonlijk hoe wij jou hiermee kunnen helpen. Gaat de klacht om een bestelling, dan kun je dit eenvoudig en snel doorgeven via jouw persoonlijke account. Ook kun je ons telefonisch of via e-mail bereiken, waarna je uiterlijk binnen 14 dagen een reactie krijgt.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht?
- Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht door Lampdirect, dan kun je jouw klacht voorleggen aan het ODR (Online Dispute Resolution) platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden via de link: http://ec.europa.eu/odr.
Overstappen op LED
Is LED verlichting van Noxion betrouwbaar?
- Noxion is al enkele jaren het snelst groeiende lichtmerk van Europa. LED verlichting van Noxion staat garant voor een hoge efficiëntie, in combinatie met een scherpe prijs. Zo ben je jarenlang verzekerd van topkwaliteit LED verlichting. Bij Lampdirect kun je met Noxion vele kanten op. Van een sfeervolle E14 LED Lamp tot een zeer krachtige LED high-bay met ruim 100.000 branduren. Klik hier voor alle Noxion LED verlichting.
Hoe vervang ik mijn TL lamp voor een LED TL lamp?
- Met een LED TL lamp bespaar je ten opzichte van een gewone TL lamp tot wel 70% aan energiekosten. Waar dien je zoal op te letten bij het vervangen van je TL lamp voor LED?
- Controleer eerst de lengte van je huidige TL lamp en zorg ervoor dat je nieuwe LED TL lamp dezelfde lengte heeft.
- Controleer vervolgens of je huidige TL lamp een voorschakelapparaat (starter) heeft.
- Geen starter? Dan hoef je niets aan het armatuur te veranderen. Kies voor een LED TL lamp zonder starter. Plaats je nieuwe LED TL lamp in het bestaande armatuur en je bent klaar.
- Wel een starter? Kies dan voor een nieuwe LED TL lamp met LED starter. Deze krijg je automatisch van ons meegeleverd.
- Hoe installeer ik een LED TL lamp met starter? Dat leggen we graag aan je uit via deze handige instructievideo.
In onze blog lees je meer tips en trucs over het kiezen en installeren van de juiste LED TL lamp.
Kan ik halogeenlampen eenvoudig vervangen voor LED?
- Let bij het vervangen van je oude halogeenverlichting voor LED op de lampvoet. Een 12V halogeenlamp kan een G4, GU5.3 of G53 lampvoet hebben. 230V halogeenlampen kunnen een GU10, E14 of E27 lampvoet hebben. Daarnaast is het van belang om het voltage gelijk te houden. Heb je nu een halogeenlamp van 12 Volt? Kies dan voor GU5.3 / MR16 LED lampen LV (12V), GU4 / MR11 LED lampen (12V) en/of voor AR111 G53 LED lampen (12V). Heb je een 230 Volt halogeenlamp? Kies dan voor GU10 LED lampen (230V), LED lampen E27 (dikke fitting, 230V) en/of voor LED lampen E14 (dunne fitting, 230V).
Bij alle LED spots staat aangegeven welk wattage van halogeenverlichting het vervangt. Bijvoorbeeld: Philips LED spotLV 4-20W 2700K MR11 24D. De 4 staat voor 4 Watt LED. De 20 staat voor 20 Watt halogeen. Halogeenlampen hebben over het algemeen warm wit licht (3000K). Bij de LED spots kun je kiezen uit meerdere kleurtemperaturen, zoals zeer warm wit (2700K), warm wit (3000K) en koel wit (4000K) licht.
Is een LED spaarlamp zuiniger dan een conventionele spaarlamp?
- Een LED spaarlamp gaat gemiddeld 3 tot 5 keer langer mee dan een normale spaarlamp. Dat resulteert in lagere onderhoudskosten en een snelle terugverdientijd, die meestal korter is dan een jaar. Bovendien bespaar je tot wel 70% aan energiekosten. Een goede reden dus om je oude spaarlamp te vervangen voor een LED spaarlamp. Lees er alles over in onze blog. Hulp nodig bij het kiezen van de juiste LED spaarlamp? Gebruik dan onze handige keuzehulp.
Technische oplossingen
Hoe installeer ik een LED paneel?
- Alle LED panelen van Lampdirect kun je eenvoudig zelf installeren. Vervang je huidige TL armatuur en kies voor een duurzaam en energiebesparend LED paneel. Om je te helpen bij de installatie van een LED paneel hebben we een handige instructievideo gemaakt. Ook kun je voor meer info terecht op onze speciale blog. Volg altijd de regels als het gaat om het installeren van elektrische apparaten. Kom je er niet uit? Neem dan altijd contact op met een gecertificeerd installateur.
Mijn verlichting flikkert. Hoe komt dat?
- Verlichting die flikkert is erg vervelend. Het flikkeren van een lamp kan diverse oorzaken hebben, zoals;
- Je lamp is aan vervanging toe. Verwissel je oude conventionele lamp voor een LED variant met een lager Wattage.
- Er wordt geen juiste dimmer gebruikt. Heb je LED verlichting? Dan kun je deze alleen dimmen met een LED dimmer.
- Er zit een fout in de connectie van de lamp. Wanneer het licht alleen flikkert wanneer je de lamp aan zet, kan het bijvoorbeeld aan de lichtknop liggen en niet aan de lamp zelf.
Meer weten over het flikkeren van licht? Lees dan onze blog.
Wanneer heb ik een transformator nodig?
- Je hebt een transformator nodig wanneer je een lamp niet direct kunt aansluiten op de netstroom (220-240V). In de meeste gevallen gaat het dan om een lamp die op 12 Volt werkt. Om ervoor te zorgen dat de lamp toch kan werken, zet de transformator de netspanning om van 230V naar 12V. Dit geldt voor zowel conventionele verlichting als LED verlichting.
Meer weten over transformators en verlichting? Lees dan onze blog.
Waarom dimmen mijn LED lampen niet goed?
- Dimmen je LED lampen niet goed? Dit kan als oorzaak hebben dat de LED lampen gedimd worden met een halogeendimmer. Voor het dimmen van LED verlichting heb je een LED dimmer nodig. Klik hier voor een overzicht van onze LED dimmers.
Zakelijk
Wat zijn de voordelen voor mij als zakelijke klant?
- Als zakelijke klant geniet je bij Lampdirect van vele voordelen, zoals;
- Zakelijk Account
- Bedrijfsverlichting van A-merken
- Professioneel lichtadvies voor kantoor, industrie, retail & magazijn
- Bespaar tot 90% op uw energiekosten – Energiecalculator
- Zakelijk assortiment – LED TL verlichting, CDM-T Lampen, LED Panelen, LED High Bay armaturen en veel meer!
- Producten uit voorraad binnen 24 uur geleverd
- Kopen op rekening
- Tot 7 jaar garantie op topkwaiteit LED verlichting
- Offerte & advies op maat - Project of grote volumes
- Staffelkorting
Geïnteresseerd in een zakelijk account bij Lampdirect? Neem dan contact op via [email protected].
Kan ik een offerte aanvragen bij Lampdirect?
- Vertel ons wat je specifieke wensen zijn. Onze lichtexperts zullen dan zo snel mogelijk contact opnemen en een voorstel op maat aanbieden. Bespreek je liever telefonisch een offerte-aanvraag met één van onze lichtexperts? Neem dan snel contact met ons op! Ook kun je een e-mail versturen naar [email protected].