Vorige

Meest gestelde vragen (FAQ)


Algemeen

Waarom verkoopt Lampdirect.be/nl voornamelijk Philips lampen?
Ik heb een ander merk dan Philips. Hoe vind ik het Philips alternatief?
Waarom wordt er verwijderingsbijdrage gerekend? 
Welke subsidies kunnen ondernemers verkrijgen?

Van welk merk zijn de armaturen van Lampdirect.be/nl?
Zijn de beoordelingen op Ekomi van Lampdirect.be/nl wel echt?

Bestelling

Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt?
Waar kan ik mijn order volgen?

Ik heb na het plaatsen van mijn bestelling geen bevestiging ontvangen, hoe kan dit?
Mag ik mijn order nog annuleren?
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat kan er mis zijn?
Hoe wordt breuk bij ontvangst opgelost?

Betaling

Waarom geeft Lampdirect.be/nl aan dat mijn BTW nummer ongeldig is?
Waar kan ik mijn factuur inzien?
Is het mogelijk om een factuur op rekening te verkrijgen?

Correctie

Ik heb de verkeerde lampen besteld, wat nu?
Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog producten toevoegen?
Ik heb een fout gemaakt in mijn adresgegevens, wat nu?
Ik heb het verkeerde product besteld en al ontvangen. Hoe los ik dit op?
Ik heb andere producten ontvangen dan dat ik besteld heb, hoe wordt dit opgelost?

Producten

Hoe weet ik welke kleurtemperatuur ik nodig heb?
Hoe weet ik welke LED lampen mijn halogeenlampen kunnen vervangen?
Hoe kies ik de juiste TL lamp?
Hoe kies ik de juiste PL lamp?
Hoe vind ik het juiste voorschakelapparaat?
Mijn lampen dimmen niet goed, hoe kan dit?

Verzending

Hoe lang is mijn verzending onderweg?
Op welk tijdstip wordt mijn bestelling geleverd?
Waarom zijn de verzendkosten €9,50?

Staat uw vraag hier niet bij? Stuur dan uw vraag naar info@Lampdirect.be/nl.



Algemeen

Waarom verkoopt Lampdirect.be/nl voornamelijk Philips lampen?
- Philips is dé toonaangevende producent van verlichtingsproducten in de hele wereld. Lampdirect.be/nl koopt direct in bij haar leveranciers. Dit houdt in dat zij samen met Lampdirect.be/nl zorgdragen voor de beste service. Een service die u mag verwachten van een leverancier van

lichtbronnen en toebehoren. Bovendien kunt u rekenen op een snelle levering en de beste garantievoorwaarden. Wij hebben de meeste kennis in huis om u optimaal te bedienen. Alle lichtbronnen die u bij Lampdirect.be/nl koopt zijn originele Philips producten.
Terug naar toppagina

Ik heb een ander merk dan Philips. Hoe vind ik het Philips alternatief?

- Op Lampdirect.be/nl staan de meest voorkomende lampen van de merken Osram, Sylvania en GE. Wanneer u op één van deze lampen klikt, krijgt u automatisch een lijst met daarin de Philips alternatieven. Staat uw alternatief er niet bij, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Terug naar toppagina

Waarom wordt er verwijderingsbijdrage gerekend?
- Enkele websites geven aan dat de verwijderingsbijdrage is afgeschaft, dit is niet het geval. Voor consumenten dient de verwijderingsbijdrage in de verkoopprijs verwerkt te worden, echter doordat Lampdirect.be/nl met veel met bedrijven werkt, mag de verwijderingsbijdrage apart vermeld worden.
Terug naar toppagina

Welke subsidies kunnen ondernemers verkrijgen?
Ondernemers kunnen een voordeel behalen uit het aanschaffen van LED-verlichting, door beroep te doen op de energie-investeringsaftrek (EIA). Lees hier meer over op de pagina ondernemers en particulieren.
Terug naar toppagina


Van welk merk zijn de armaturen van Lampdirect.be/nl?
- Lampdirect.be/nl heeft Philips- en huismerk armaturen in het assortiment. Door het enorme inkoopvolume van alle vestigingen in Europa kan Lampdirect.be/nl goede kwaliteit (Philips en huismerk) armaturen inkopen tegen de scherpste prijzen. Armaturen inclusief lichtbron en voorschakelapparaat, zijn alle uitgerust met het merk Philips.

Terug naar toppagina

Zijn de beoordelingen op eKomi van Lampdirect.be/nl wel echt?
- eKomi is een onafhankelijke partij welke beoordelingen verzamelt voor Lampdirect.be/nl. Zij zijn volledig onafhankelijk door transparant te opereren. Dat wil zeggen dat elke review, positief maar ook negatief, getoond wordt op de website van eKomi. Om ook een bijdrage te leveren aan het oplossen van eventuele problemen bestaat er een professionele oplossingsprocedure (waarbij eKomi bemiddeld tussen klant en Lampdirect.be/nl). Zoals u ziet aan de vele positieve reviews, is dat in de meeste gevallen niet nodig.
Ook u wordt ongeveer 5 dagen na verzending van uw order per e-mail benaderd voor een review door eKomi.
Terug naar toppagina



Bestelling

Wanneer wordt mijn order verwerkt?
 
- Uw order wordt verwerkt nadat de betaling van uw bestelling voldaan is. Hierna kunnen wij, wanneer dat nodig is, producten voor u reserveren. Zolang de betaling nog niet voldaan is gebeurt hier verder niets mee. Het blijft in ons systeem staan totdat de betaling wordt voldaan. 
Terug naar toppagina 

Waar kan ik mijn order volgen?
- Wanneer u een bestelling plaatst en direct daarna een account aanmaakt, kunt u uw order niet volgen. Uw order is dan namelijk nog niet opgenomen in uw account. Zodra u een account aanmaakt op onze website kunt u alle bestellingen volgen die u daarna plaatst en de status hiervan zien.

Wannneer uw order verzonden is, ontvangt u een trackingnummer. Via dit trackingnummer kunt u via UPS.be/nl/nl volgen waar uw order zich op dat moment bevindt.
Terug naar toppagina

Ik heb na het plaatsen van mijn bestelling geen bevestiging ontvangen, hoe kan dit?
- Wellicht zit er een fout in uw e-mailadres. Zodra er zich een fout in uw e-mailadres bevindt, zult u geen e-mails van Lampdirect.be/nl ontvangen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenserivce.

Terug naar toppagina

Mag ik mijn order nog annuleren?
- Wanneer uw order nog niet verzonden is, is het mogelijk om uw order te annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Terug naar toppagina

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat kan er mis zijn?
- Hier kunnen diverse redenen voor zijn. Een aantal scenario’s:

  * Uw betaling is nog niet voldaan. Zolang uw betaling niet voldaan is, wordt uw order in de wacht gezet en wordt het proces gestaakt, totdat er betaald wordt.
  * Uw product(en) is/zijn niet op voorraad en is voor u bijbesteld. Ondanks onze grote voorraad kan het altijd voorkomen dat er een product onverwacht niet meer op voorraad is. U wordt op de hoogte gesteld wanneer uw order vertraging oploopt. Doorgaands wordt
    de 
bijbestelling binnen vijf werkdagen geleverd. 
  * Er is iets mis gegaan bij UPS waardoor de levering vertraging oploopt. U kunt dit eerst zelf controleren door gebruik te maken van uw trackingnummer. Komt er niet uit, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Terug naar toppagina

Hoe wordt breuk bij ontvangst opgelost?
- Het komt wel eens voor dat een lamp breuk oploopt tijdens transport. Vandaar dat wij adviseren om bij aankomst van de producten, al uw producten te controleren op breuk.

Mocht er breuk ontstaan zijn, dan kunt u tot twee weken na ontvangst van uw bestelling contact opnemen met onze klantenservice: info@Lampdirect.be/nl. In uw e-mail gelieve vermelden om welke type het gaat, de hoeveelheid en een foto van de breuk van de lamp(en). Een foto van de breuk is noodzakelijk om uw e-mail in behandeling te nemen. Aan de hand van deze gegevens wordt bepaald wat de te volgen actie is. 
Terug naar toppagina



Betaling

Waarom geeft de website aan dat mijn BTW nummer ongeldig is?
- Uw BTW nummer dient zonder spaties en punten te worden ingevoerd. Wanneer dit wel wordt gebruikt, herkent de website dit nummer niet.
Terug naar toppagina

Waar kan ik mijn factuur inzien?
- U ontvangt na het voldoen van uw betaling, automatisch een e-mail met daarin uw factuur als pdf bestand.


Wanneer u een account aanmaakt en vervolgens een bestelling plaatst, kunt u na de betaling uw factuur inzien. Zodra u ingelogd bent op www.Lampdirect.be, kunt u uw facturen inzien via ‘mijn order’ - ‘bestelling bekijken’ – boven aan de pagina ziet u staan: ‘over deze order’

daar kunt u ‘facturen’ aanklikken.
Terug naar toppagina

Is het mogelijk om een factuur op rekening te verkrijgen?
- Momenteel worden facturen op rekening handmatig aangemaakt. Doordat dit buiten de automatische processen omgaat, vergt dit extra handelingen. Vandaar dat er een minimale orderwaarde vastgesteld is van >€250,-.


Er wordt momenteel bekeken welke mogelijkheden er zijn om dit te automatiseren.
Terug naar toppagina



Correctie

Ik heb de verkeerde lampen besteld, wat nu?
- Heeft u de betaling nog niet voldaan, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice (e-mail/telefonisch) om uw order aan te laten passen.


Wanneer de betaling voldaan is, is het niet mogelijk om uw order aan te passen. Mochten uw producten nog niet verzonden zijn, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice waarna deze de order voor u annuleert en een nieuwe order voor u kan plaatsen. Doordat het
een automatisch systeem betreft, wordt er om een nieuwe betaling gevraagd bij uw nieuwe order. De betaling van uw oude order wordt gecrediteerd.
Terug naar toppagina

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog producten toevoegen?
- Heeft u de betaling nog niet voldaan, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice (e-mail/telefonisch) om producten toe te voegen.


Wanneer de betaling voldaan is, is het niet mogelijk om producten aan uw order toe te voegen. Mochten uw producten nog niet verzonden zijn, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice waarna deze de order voor u annuleert en een nieuwe order voor u plaatst.
Doordat het een automatisch systeem betreft, wordt er om een nieuwe betaling gevraagd bij uw nieuwe order. De betaling van uw oude order wordt gecrediteerd.
Terug naar toppagina

Ik heb een fout gemaakt in mijn adresgegevens, wat nu?
- U kunt een wijziging in uw adres telefonisch doorgeven aan onze klantenservice.   

Terug naar toppagina

Ik heb het verkeerde product besteld en al ontvangen. Hoe los ik dit op?
- U kunt uw bestelling aan ons retourneren, binnen 14 dagen na ontvangst.  

Via onze pagina Retouren kunt u zien hoe u een retour kunt aanvragen.

Terug naar toppagina

Ik heb andere producten ontvangen dan dat ik besteld heb, hoe wordt dit opgelost?
- Mocht u de verkeerde producten ontvangen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan zowel telefonisch als via een e-mail. Vervolgens wordt er een retourformulier voor u aangemaakt. UPS komt de foutieve producten bij u ophalen, waarna de juiste

producten naar u verzonden worden.  
Terug naar toppagina



Producten

Hoe weet ik welke kleurtemperatuur ik nodig heb?
- TL en- PL buizen, gasontladingslampen en spaarlampen worden doorgaands aangeduid met 827/830/840/865. De 8 staat voor de kleurweergave van de lamp, oftewel 80Ra. Dit is standaard. Wanneer kleuren zeer goed weergegeven dienen te worden, is 90Ra een uitkomst. Dit
wordt bijvoorbeeld gebruikt in drukkerijen en ziekenhuizen.

De laatste twee cijfers (827/830/840/865) staan voor het aantal Kelvin:
-       2700K = zeer warm wit (huiskamer)
-       3000K = warm wit (kantoor)
-       4200K = koel wit (magazijn)
-       6500K = daglicht (productie)
Terug naar toppagina

Hoe kan ik halogeenlampen vervangen door LED lampen?
- Onderstaand alle informatie hoe u halogeenlampen kunt vervangen door LED lampen.

Het is belangrijk om op de lampvoet te letten. Een 12V halogeenlamp kan een G4, GU5.3 of G53 lampvoet hebben. 
230V halogeenlampen kunnen een GU10, E14 of E27 lampvoet hebben.

Tevens is het belangrijk om het voltage gelijk te houden. Heeft u nu een halogeenlamp van 12V, kies dan voor GU5.3 / MR16 LED lampen LV (12V), G4 / MR11 LED lampen (12V) en/of voor AR111 G53 LED lampen (12V).

Wanneer u een 230V halogeenlamp heeft, dient u bij de ledspot te kiezen voor GU10 LED lampen (230V), LED lampen E27 (dikke fitting, 230V) en/of voor LED lampen E14 (dunne fitting, 230V).

Bij alle ledspots staat aangegeven welk wattage led, halogeen vervangt. Bijvoorbeeld:
Philips ledspotLV 4-20W 2700K MR11 24D. De 4 staat voor 4W LED. De 20 staat voor 20W halogeen.


Halogeenlampen hebben over het algemeen warm wit licht (3000K). Bij de ledspots heeft u de keuze uit meerdere kleurtemperaturen, zoals zeer warm wit (2700K), warm wit (3000K) en koel wit (4000K) licht.   
Terug naar toppagina

Hoe kies ik de juiste TL lamp?
- Bij alle TL lampen is het wattage verbonden met de lengte van buis.


Hoe hoger het wattage, hoe langer de buis. Wanneer u nu 36W heeft, kunt u deze niet vervangen voor een 18W lamp. Deze is namelijk korter dan de 36W.
Terug naar toppagina

Hoe kies ik de juiste PL lamp?
- Zoals bij de TL lamp, dient ook bij de PL lamp het wattage hetzelfde te zijn als wat u momenteel in gebruik heeft.


De wattages van de PL-C en PL-T zijn verbonden aan diverse lampvoeten. Het is dus niet mogelijk om bij de PL-C en PL-T lampen van wattage te veranderen.

De PL-S/L/H en R hebben dezelfde lampvoet, echter het voorschakelapparaat is speciaal aangepast op het wattage dat u heeft. Ook bij deze types is het dus niet mogelijk om bijvoorbeeld een PL lamp van 10W te vervangen voor een PL lamp van 26W, tenzij u ook het
voorschakelapparaat aanpast naar een PL lamp welke geschikt is voor 26W.
Terug naar toppagina

Hoe vind ik het juiste voorschakelapparaat?
- Ondanks dat wij proberen zoveel mogelijk informatie te verschaffen over het kiezen van voorschakelapparaten blijft dit een erg ingewikkeld vraagstuk. Gelukkig beschikken wij over een grote database met lampvoorschakelapparatuur combinatietabellen. Neemt u gerust contact 
op met ons en wij zoeken het meest geschikte voorschakelapparaat voor u.
Terug naar toppagina

Mijn LED lampen dimmen niet goed, hoe kan dit? 
- Wanneer LED lampen niet goed dimmen wordt er vaak gedacht dat het aan de lamp ligt. Dit is niet altijd het geval. LED lampen worden veelal gedimd met een halogeendimmer en daar kan het fout gaan. Via deze dimlijst kunt u exact zien welke dimmer compatibel is met welke LED lamp. 
Terug naar toppagina



Verzending

Hoe lang is mijn verzending onderweg?
- Aan de hand van het product wordt er een indicatie van de levertijd gegeven. Deze indicaties worden bij het betreffende product vermeld. Lampdirect.be/nl probeert een zo goed mogelijke indicatie te verschaffen. Ondanks onze grote voorraad kan het altijd voorkomen dat er een product onverwacht niet meer op voorraad is. U wordt dan op de hoogte gesteld wanneer uw order vertraging oploopt. Doorgaands wordt de bijbestelling binnen vijf werkdagen geleverd. 
Terug naar toppagina

Op welk tijdstip wordt mijn bestelling geleverd?
- Al onze producten worden verzonden met UPS. UPS beheert haar eigen agenda, waardoor het voor ons niet mogelijk is om aan te geven op welk tijdstip uw bestelling geleverd wordt. UPS doet drie afleverpogingen, daarna wordt uw product terug naar Lampdirect.be/nl gestuurd.
Terug naar toppagina

Waarom zijn de verzendkosten €9,50?
- Uw lampen worden extra goed verpakt om breuk te voorkomen. Dit vergt extra handelingen en extra materiaal, waardoor de verzendkosten hoger zijn dan normaliter.
Terug naar toppagina
 

loading

Moment...

Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen